Fritidsjob vs. iværksætteri?
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej, Cyberhus.
Jeg er en 16-årig knægt, som let kan tjene 4-10.000 kr. om måneden ved webudviklingen, men samtidig har jeg et job i Netto. Min mor siger, at jeg skal beholde det i Netto, da det er en god referent til fremtiden, men er det ikke lige så godt at kunne sige at man har været ansat ved et mindre firma??
Jeg skal dog også sidde meget ved computeren, men hvad med det?
Netto-jobbet er ikke sjovt, og tøvende, men hjemmesideudvikling er super fedt, og handler livet ikke om at leve og gøre det, man elsker?r
Mvh Peter

Svar:
Hej med dig..
Det lyder som om du er ret hård med den computer :) Og det lyder da spændende...
Hvad der er den bedste reference når du er blevet ældre er svært at sige og det er nok lidt forskelligt hvad man lægger vægt på.. Rigtig mange vil synes det er ret imponerende, at du kan være ansat og løse opgave for et mindre webbureau og det viser meget moden ansvarlighed og evner. Netto viser også ansvar, men ikke så meget kreativitet, men måske mere noget stabilitet. Jeg synes begge to har plusser.
Men når du nu har skrevet til den her brevkasser, så tænker jeg at spørgsmålet lige så meget handler om hvem der bestemmer her?
Og det gør din mor i sidste ende, fordi hun har forældrepligten, men det er også viogtigt at du har noget at sige og hun skal også lytte til hvad du synes. Så jvis du brænder for det computer og oveni købet kan tjene på det, så skal hun høre på dig og måske kan I finde en middelvej eller en løsning på det. Men i sidste ende bestemmer hun.
Jrg kan ikke rigtig svare på hvad jeg mener er det rigtige for dig, fordi det handler om hvad du synes og hvad din mor synes er rigtigt. Men jeg er i hvert fald enig med dig i, at livet skal være sjovt.:) Og samtidig skal man være ansvarlig og alt det der fornuftige..
Så jeg kan nok ikke give dig det svar du søger, men jeg synes du skal prøve at snakke videre med din mor omkring det.
Venlig hilsen
Erroll