Frants
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej cyberhus vi har en gammel lære der hedder frants han er en rigtig træls lære nå nu til mit spørsmål: må han godt sige til os hvis vi kommer 5min for sent til sløjd at vi skal løbe 2-3 rundter om skolen hvis han selv kommer tyve minnutter forsent er det ikke lidt dobbeltmoralsk og han kan aldrig fortælle os hvorfor han kommer for sent hilsen frantse haderen

Svar:
Hej med dig
Det er rigtig fint at du undersøger dine rettigheder, hvis du føler dig uretfærdigt behandlet.
En lære har ansvaret for mange elever, og hans ansvar er at lære dem forskellige ting. Også at det ikke er i orden at komme forsent. Hvor tit han gør det og hvor hård han er, kan være svært at afgøre om er i orden. Det kommer meget an på situationen og om eleven ofte kommer forsent og måske endda forstyrrer undervisningen for de andre. Men jeg har ikke været der, så det er svært for mig at afgøre om at han overskrider grænsen for hvad der er okay.
Men i første omgang vil jeg opfordre dig til, at tage en snak med dine forældre om hans måde at være på. Hvis du ikke kan snakke med dine forældre, kender du måske en anden voksen du har tillid til, som kan hjælpe dig. Ellers er du altid velkommen til vores chat. Ved at følge det her link, kan du se hvornår der er åben.
Derefter kan det være en god ide, at snakke med inspektøren på skolen. Både for at høre om hans rettigheder og om skolen har en politik med at eleverne skal løbe rundt om skolen, dine rettigheder i det her, men også for at gøre ham/hende opmærksom på, at det du syntes Frantz gør ikke er ok.
Bedste hilsner
Claus