Forsikring
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej brevkasse:-) Jeg er anbragt i egen lejlighed, og jeg har nogle spørgsmål til jer, som jeg er meget i tvivl om vedrørende forsikring. Bør jeg egentlig når jeg bliver myndig anskaffe mig en brand, ulykke og indbo forsikring? Jeg hører meget forskellige svar på ovenstående spørgsmål, og jeg synes det er meget svært, at vurdere hvad der egentlig kan have relevans for mig. Venlig hilsen Anne-Sofie

Svar:
Hej Anne-Sofie
Ja, der er rigtig mange ting man ska til at have styr på, når man bliver 18 år og bor i egen lejlighed, så det er fint du er nysgerrig på det.
Jeg ved ikke så meget om forsikring og den her brevkasse handler egentlig om rettigheder og love omkring det at være ung. Men jeg vil da gerne lige prøve at svare dig så godt jeg kan.
Hvis du bor til leje, så er nogle af de forsikringer du nævner tit med i huslejen..Men det er altid godt at tjekke det med udlejeren.
Indboforsikring handler om, at du kan få dækket dine ting, hvis de fx. bliver stjålet eller ødelagt. Det er noget du selv bestemmer om det er nødvendigt eller ej, men de fleste synes det er meget vigtigt.
Mit forslag er, at når du nærmer dig de 18 år, så prøv at snakke med en voksen om det. Du skriver at du er anbragt i en lejlighed og så har du måske en kontaktpersom du også kan bruge til at hjælpe med de praktiske ting.
Det er meget normalt at man ringer til et forsikringsfirma og får en snak med dem om hvilke muligheder der og sil de sende et tilbud til dig. Måske kunne det være en ide, at der var en voksen der hjalp dig med det til den tid.
Men du er 16 år, så der er jo lige et par år til at det bliver nødvendigt, så bare rolig.:)
Jeg håber du kunne bruge mit svar...
Venlig hilsen
Erroll