Flytte - Hjælp 2

brevkassespørgsmål

Flytte - Hjælp 2

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Oprettet 16 år 1 måned siden

hej.

Jeg har snakket med min mor og min far. men hun vil ikke ha' at jeg kun er der
engang imellem. jeg har også snakket med min klasselære, og hun har ringet til min
mor. men min mor vil ikke. og jeg kan mærke på mig selv at jeg ikke kan holde ud at
køre i 2 timer til skole hver morgen.. min far har også en kærester, men hun er
ligesom en mor for mig.

Men min mor kan da ikke sige at jeg SKAL bo ved hende? eller hvad?

Hilsen Pigen

Svar:

Kære pige 12 år

Det er godt at du har snakket med din mor og far - og din lærer. Det er den helt rigtige vej frem så I kan finde en god løsning. Så det er godt.

Udgangspunktet er, at din mor, som du bor hos, kan bestemme, at du skal bo hos
hende, men der skal også tages hensyn til, hvad du gerne vil, så det er lidt
indviklet, ligesom det er lidt svært at svare på dit spørgsmål, når vi ikke ved, om
dine forældre har fælles forældremyndighed. Men vi går nu ud fra, at der er fælles
forældremyndighed.

I dit spørgsmål, er det lidt svært at finde ud af, om du helst vil bo hos din far og
hans kæreste. Hvis det er det, du gerne vil, og hvis din far også synes, det er en
god idé, men din mor protesterer, kan det blive nødvendigt, at din far skal gå i
retten for at få en afgørelse. Det kan du og han læse mere om i Forældreansvarlovens
§ 17, stk. 1.

De bedste hilsner og ønsker om at I finder en god løsning.

Med venlige hilsner

Den åbne rådgivning