flytte hjemmefra
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
hej jeg skriver fordi, at jeg føler mig parat til at flytte hjemmefra, jeg vil forsøge mig med mad indkøb gøre rent og få en hverdag til at fungere, jeg kan alle de daglige gøre mål (lave mad vaske tøj- gøre rent O.sv ) og jeg har en fornuftig økonomi fordi jeg flytter sammen med min kæreste. Men hvordan får jeg overbevist mine forældre? kan jeg gøre noget for at jeg virkelig kan flytte hjemmefra? kan jeg stille noget op? håber på svar på forhånd tak :)

Svar:
Hej med dig..
Det lyder jo meget spændende at du gerne vil flytte sammen med din kæreste og det lyder til at du har gjort dig nogle gode overvejelser over hvad det kræver af ansvar.
Når det kommer til rettigheder, så er det jo sådan at dine forældre har ansvaret for dig, indtil du bliver 18 år. Det betyder også, at de bestemmer om du må flytte hjemmefra. Når du er blevet 18 år er du myndig og kan derfor selv bestemme det hele.
Hvis dine forældre holder fast i, at du ikke må flytte sammen med din kæreste, er der faktisk ikke så meget du kan gøre. Så jeg kan kun foreslå, at du får en snak med dine forældre igen og jeg synes du skal fremlægge dine tanker om økonomi og de daglige gøre mål. Fordi det viser at du har gjort dig nogle gode overvejelser.
Og så må du se hvad de siger. Og hvis de ikke vil lave om på det, så bliver du nok nød til at vente til du bliver 18 år.
Venlig hilsen
Erroll