Flytte hjemmefra

brevkassespørgsmål

Flytte hjemmefra

brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år

Hej. Her i løbet af de sidste par dage, er der sket rigtig meget. ALT for meget for at være ærlig. Min kæreste og jeg har været sammen i 8 måneder, og det har selvfølgelig medbragt nogle opture men også nedture. Vi kom rigtig op at skændes hvilket resulterede i at han blev smidt ud herhjemme. Lige pt bor jeg hos mor, fordi vi var igang med at spare sammen og købe ting til at kunne flytte i lejlighed. Nu er han hos sin mor i Thy, og jeg har fået at vide af min mor at jeg kan se ham i weekenderne. Problemet ligger så i, at jeg ikke kan nøjes med dette. Jeg er 19 år gammel, og vil gerne tage kontrol over mit liv. Igår fik jeg allerede rekorden i at blive smidt ud hjemmefra flest gange på en dag - da det kom op på en 3-4 stykker, og jeg fk at vide af min mor jeg ikke var hendes datter længere. Jeg vil gerne flytte sammen med min kæreste snarest muligt, da jeg elsker ham virkelig højt og gerne vil have det skal fungere mellem ham og jeg. Han er også 19 år. Jeg har fast indkomst ligesom ham, men min mor mener at jeg er ung og dum fordi jeg vil give det et forsøg. Jeg har lyttet til hende, blevet råbt og skreget af - og gjort det samme ved hende. Jeg følger mig fængslet og uretfærdig behandlet, da jeg egentlig bare kunne flytte ud imorgen i teorien. Jeg har forsøgt at forklare hende, at det er SÅDAN her jeg vil have det skal være, osv osv. Men det eneste hun siger er, at det aldrig bliver bedre og at hun ved bedst. Derudover sviner hun ham konstant til, og det gider jeg ikke høre på. Hun siger at jeg kun tænker på mig selv, og ikke på hvordan alle andre har det. Men nu har jeg simpelthen fået nok, og jeg kan ikke finde ud af op og ned længere. Er min mor meget manipulerende med mig? Hvis ja, hvordan kan jeg flytte ud uden at hun skal true med at skære hånden af mig? Der er INGEN som lytter til mig bortset fra min kæreste.

Svar:

Hej med dig

Jeg har sendt dit spørgsmål over til brevkassen "Når det gør ondt inderst inde", fordi dit spørgsmål ikke handler om rettigheder. Du er 19 år og du ved, at du egentlig bare kan flytte hvis du har lyst. Dit spørgsmål handler mere om de følelser og oplevelser der er imellem dig og din mor, og at det er det som kan gøre det svært.

Du kan finde deres svar der, inden for maks 10 dage. Hvis du gerne vil have svar fra en voksen lidt hurtigere, så er chatten også en mulighed.

Venlig hilsen
Erroll