Erstatningspligt?
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Jeg har ved et uheld, da jeg fodrede fisk der står på min skole, tabt en halv bøtte foder, det medførte at omkring 10 fisk døde, nu har skolen sendt min mor en regning på over 1000 kr. Kan / må de det ? Hilsen den uheldige

Svar:
Hej Uheldige
Ja, det var et rigtig ærgeligt uheld, men det er jo hvad der kan ske.
Juridisk set har skolen lov til at sende en regning til din mor, da noget de ejer er blevet "ødelagt". Men hvis din mor har en forsiking, syntes jeg hun skal kontakte dem og høre om det er noget de dækker. Det er der en god sandsynlighed for, men det kommer an på hvordan hendes forsikring er sat sammen.
Super ærgeligt, men heldigvis var det ikke hele akvariet og alle fiskene der gik til grunde :-)
Bedste hilsner
Claus