Erklæret uegnet !

brevkassespørgsmål

Erklæret uegnet !

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år

Hej. Jeg har et spørgsmål angående min kæreste. Han vil rigtig gerne i militæret men er blevet erklæret uegnet på grund af at han har en tarmsygdom og pga. af faglige problemer. Vi har hørt at han i stedet kan komme i hjemmeværnet men samtidig at man skal være erklæret "egnet" i forsvaret hvilke han jo ikke er. Kan han så ikke komme i hjemmeværnet ?.

Svar:

Hejsa.

Tak for dit spørgsmål. Kan godt se det er lidt træls for din kæreste, at han ikke kan komme i militæret, når han gerne vil.

Ud fra de informationer jeg kan finde, så behøver man ikke at være erklæreret egnet til sessionen i militæret, for at kunne komme i hjemmeværnet.

Du kan læse om kravene til at blive optaget i hjemmeværnet ved at trykke her.

Din kæreste kan også bestille materiale omkring hjemmeværnet ved at trykke her.

Venlig hilsen

Steffen.