En gang til
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
hej. Vi tror vi er kommet til at stille det forkert, vi prøver igen med et eks. Hvis E eller mig eks havde anoreksi eller havde rigtig mange selvmordsforsøg eller selvmordstanker kunne vores forældre så godt sige at de ikke kunne havde en boende, fordi de ikke orket det mere eller de var bange osv. Håber du forstå vores spørgsmål nu. kan de så bare godt sige at man eks skulle i plejefamilie elller noget andet. Mvh E. & K.

Svar:
Hej igen..
Super at i stiller spørgsmålet igen og jeg kan godt se, at jeg ikke forstod det rigtigt den første gang..:)
Ja, det kan de godt. Hvis ens forældre ikke føler de kan klare det og føler at det ville være bedre for dig at bo et andet sted, så kan de kontakte kommunen og bede om hjælp.
Så skal de kontakte kommunen og vil komme til at snakke med en sagsbehandler. Sammen med dig, finder i så ud af, hvilken løsning der er den bedste. Det kunne godt være plejeforældre som i selv foreslår, eller noget andet.
Håber i fik et svar i kunne bruge...
Venlig hilsen
Erroll