Druk som 13-årig?

brevkassespørgsmål

Druk som 13-årig?

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

Hej Erroll, Er det lovligt at drikke som 13-årig? Hvis ja, hvorfor?

Svar:

Hej Dreng, 13 år.

Erroll er på ferie, så jeg vikarierer for ham. Derfor håber jeg at du kan holde ud at få et svar fra mig... :)

Det er sådan at så længe du er under 18, har dine forældre ansvaret for sig, og dermed også det meste af hvad du må og ikke må.

Derfor må dine forældre også bestemme om du må drikke når du er under 18 år. Så hvis de siger god for at du må drikke, så er det lovligt.

Der er dog en aldsgrænse på alkohol som betyder at butikker og værtshuse ikke må sælge dig alkohol før du fylder 16 eller 18 år.

Du kan læse mere her.

Med Venlig Hilsen

-Sune
(stand in for Erroll og vejleder i lovstuen)