Depression lægeerklæring
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej med jer, jeg har et spørgsmål angående depression, er det muligt at modtage behandling for depression uden at det bliver noteret i en sygedatabase...?!

Svar:
Hej med dig..
Det er sådan, at hvis du får behandling i det offentlige, altså for eksempel en henvisning til en psykolog gennem din egen læge og hvor du ikke selv betaler, så nej. Hvis du får behandling via en psykolog du selv betaler så ja.
Men jeg kom til at tænke på, hvorfor du ville være bange for at det kom i din sygejornal. Er det på grund af at du ikke vil have dine forældre ved noget? Tænker du om fremtiden og på job? eller noget helt andet?
For det behøver ikke at være noget problem, at det står i din journal og fordi du er 17, er det ikke sikkert dine forældre behøver at få noget at vide. Jeg synes du skal tage en snak med din egen læge stille og roligt, fordi du kan sagtens stille de spørgsmål og få den information, uden at det kommer tilat stå nogle steder. Du kan evt. bare nøjes med at ringe til din læge.
kan du have det godt
Venlig hilsen
Erroll