børns rettigheder

brevkassespørgsmål

børns rettigheder

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år

Kan forældre bestemme at to kusiner på 15 og 16 år ikke må se hinanden, fordi den ene kusines mor (moster) er blevet sur på den andens mor? Kan forældrene også bestemme at børnebørn ikke må se deres mormor, fordi mosteren er blevet vred på hende? Hilsen en ked kusine :-/

Svar:

Hej med dig

Øv, det er svært hvis man gerne vil være sammen med nogen, men ikke må. Ja, det må forældrene gerne  og det kan godt være svært at acceptere.

Når man er under 18 år, så er det forældrene der bestemmer hvem man må se og ikke se. Derfor synes jeg at de to kusiner skal snakke med deres mor begge to. Fortælle dem at de gerne vil blive ved med at have kontakt, selvom mødrene er uvenner.

Måske kan de finde en aftale, som alle er tilfredse med. Ellers kan jeg fortælle at når de bliver 18 år, så kan de selv bestemme hvem de vil være sammen med..

Venlig hilsen

Erroll