Boligydelse halløj..
brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Hej, jeg har et spørgelsmål som jeg håber du/i kan svare på. jeg er lige blevet 18 år og jeg hæfter åbenbart for det min mor mister i boligydelse eller hvad det hedder. Hvorfor SKAL JEG betale de penge tilbage som min mor mister? hvem helvede har fundet på det pis? så har jeg jo ikke nogen penge selv? så kan jeg jo ligeså godt flytte ud for mig selv. Håber på et svar jeg kan bruge :) - CSJ

Svar:
Hejsa :-)
Mange tak for dit spørgsmål - kan godt forstå du bliver ret frustreret.
Der står ingen steder i loven, at du skal betale din mor det beløb, som hun "taber" på at du bliver 18 år.
Det er sådan, at boligstøtten bliver udregnet efter husstandens indkomst - altså hvor mange penge, der bliver tjent af dem der bos i lejligheden.
Boligsikringens størrelse er afhængig af en række faktorer. De vigtigste er:
• Husstandens samlede aktuelle indkomst og formue
• Huslejens størrelse
• Boligens størrelse
• Antallet af personer i husstanden
• Antallet af børn i husstanden
Du kan læse mere om boligsikring ved at trykke her:
Håber du kan bruge mit svar, ellers er du meget velkommen til at skrive igen :-)
Venlig hilsen
SteffenB