Bistand

brevkassespørgsmål

Bistand

brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Oprettet 13 år 1 måned siden

Hej jeg står i den situation at jeg er blevet psykisk syg, men har ikke fået min diagnose endnu, men har været til en samtale med en psykiater, på psyk. skadestue, og han har bekræftet at jeg ikke er i stand til at arbejde eller gå i skole. Problemet er at jeg først kan få min diagnose om min. 7 uger og jeg har ingen indtægt og bor for mig selv. så jeg ville høre om mand kan få en form for bistand samtidig med at jeg er sygemeldt? de kan vel ikke nægte mig hælp, men samtidig er det svært at bevise at jeg er syg uden en diagnose. og som det ser ud for tiden rent økonomisk kan jeg ikke betale husleje. er der noget håb for mig som det ser ud?

Svar:

Hej med dig..

Super du skriver ind, fordi det er klart at du har brug for at få betalt din husleje. Men jeg kan ikke give dig et klart svar, fordi det er simpelthen noget din sagsbehandler afgører.

Det er helt normalt at en sagsbehandler ser på hvad lægen har skrevet og mener, og så bagefter kan han/hun beslutte om man skal have hjælp i en periode. Din sagsbehandler ser på forskellige ting i dit liv og finder så ud af hvad du har ret til at modtage og hvad du ikke har ret til at modtage. Men jeg kan fortælle dig, at alle har ret til at få hjælp, hvis de har lægens bevis på at de ikke kan arbejde.

Så jeg synes du skal ringe til din sagebehandler i morgen og fortælle den person hvad din læge har sagt og spørge den person om hvad du skal gøre nu.

Hvis du ikke ved hvem din sagsbehandler er, så ring til din kommune og be om at få at vide, hvem din sagsbehandler er.

Venlig hilsen

Erroll