Børnekonventionen
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej! Tænkte på om der er et sted hvor jeg kan få børnekonventionen/Børne's rettigheder gratis, eller læse om dem?? Det er træls man ikke kender sine egne rettigheder ;(

Svar:
Hej med dig
Jeg kan godt forstå du gerne vil vide hvad dine rettigheder er, og jeg synes det er super sejt at du så spørger om hjælp til at finde dem..
I lovstuen her i Cyberhus, kan du faktisk finde en lille beskrivelse og en video om Børnekonventionen. Der er også et link til børnerådet, hvor du kan downloade hele aftalen der.
Når du har læst den og måske har nogle spørgsmål omkring den, så skriv bare til mig igen..
Prøv også at læse vores alderstavle i lovstuen, her står også nogle af børns vigtigste rettigheder. Du kan se den her.
Kan du have det godt..
Venlig hilsen
Erroll