Arto mobning
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej Jeg vil gerne vide hvad jeg egenligt kan gøre ved folk som lover at tæske mig, og andre som kalder mig alt muligt, på Arto. Håber jeg kan gøre noget som gør at det bliver slettet, det skal lige siges at mobningen ikke foregår på min egen profil men på en anden profil - håber jeg kan gøre noget. Tak på forhånd

Svar:
Hej med dig
Jeg kan godt forstå du gerne vil have den mobning stoppet og det er ikke ok at de truer dig med tæsk. Når det foregår på en platform som Arto, så skal du først kontakte dem.
Jeg synes du skal gøre to ting som det første:
1. Fortæl det til dine forældre, fordi det kan være rart at få snakket med en voksen om det og en som kan støtte og hjælpe dig med at få skrevet en mail til Arto.
2. på Arto kan du her læse om retningslinier og nederst er der et link til support. Fortæl dem hvad der blev skrevet, hvor og gerne af hvilken profil. Det er også en god ide at tage en kopi af den side, så de kan se det, og så sende det med.
Det kan være svært at undgå at nogle mobber eller truer hinanden på nettet, forid det er så nemt. Når det drejer sig om sådan nogle ting som du beskriver, så er det Arto der skal hjælpe dig. Du kan roligt skrive til dem, fordi de er vant til den slags og kan forhåbenlig hjælpe dig.
Hvis du har flere spørgsmål, så vil jeg råde dig til at komme i chatten om formidagen mellem kl. 10-12.00. Der chatter vi om sikkerhed på nettet og her sidder en voksen der også gerne vil prøve at hjælpe dig.
Venlig hilsen
Erroll