røv
brevkassespørgsmål af
Oliver
13 år
Hej jeg hedder Oliver jeg er 13. Jeg er begyndt at tænke på hvordan det er når du røre ved en piges røv og når hun sidder på mit lår jeg ved bare ikke hvordan man spørger eller hvordan det funger så er der mulighed for i kan hjælpe?

Svar:
Kære Oliver
Det er helt naturligt, at man i din alder bliver nysgerrig på det modsatte køn og begynder at få tanker og seksuelle lyster som bl.a. at røre ved en piges numse. Når man træder ind i teeangealderen og puberteten, nærmer man sig en tid med stor udvikling og mange nye tanker og en tid, hvor man udvikler sin seksulle identitet. Så din nysgerrighed er helt almindelig for en på din alder.
Det er en god ide at huske på, at det kan være meget grænseoverskridende for nogen at blive berørt på private og følsomme dele af kroppen.  Alle har forskellige grænser, så derfor er det vigtig, at man har den anden persons fulde samtykke. Og for at være helt sikker på det, er det altid en god ide at spørge om lov inden. Nu ved jeg ikke, hvor tæt du er med den her pige, men du kan selvfølgelig altid spørge hende. Ofte afhænger det hele af sitautionen. Med det mener jeg, at det kan være en god ide at spørge om lov, på et tidspunkt man måske befinder sig alene sammen, og hvor man kan mærke I kan lide hinanden og kan mærke en gensidig interesse og kemi. Det kan være svært at finde og fornemme det helt rigtige tidspunkt til at spørge. Selv hvis man finder det helt rigtige tidspunkt, kan det alligevel være svært at lave det første “move”, hvis man er bange for at blive afvist. Men hvis man fornemmer en gensidig interesse, er der intet galt med at spørge. Det værste, der kan ske er, at man får et nej, og så er der ikke meget mere, man kan gøre. Ønsker dig held og lykke.
De bedste hilsner
Kasper