Rødt mærke

brevkassespørgsmål

Rødt mærke

brevkassespørgsmål af
Anne
15 år
Oprettet 4 år 9 måneder siden

Hej

Min kæreste har et sugemærke-lignende mærke på halsen, hvilket ikke er et sugemærke. Der er en lille knop, som godt kunne ligne en bums eller et lille myggestik, hvor der rundt omkring og meget tæt på knoppen er røde prikker. Jeg tror umiddelbart ikke at knoppen har noget med de røde prikker at gøre. Det klør eller genere ham ikke. Men hvor knoppen er, er der nedenunder knoppen et område hvor der er helt rødt, ellers er prikkerne meget spredt.

Tusind tak på forhånd

Svar:

Hej med dig!

Tak for dit spørgsmål.

Du skriver ikke hvor længe mærket har været på hans hals. Hvis det lige er kommet, tror jeg, der tale om et lille insektbid eller måske en irritation i huden. Hvis han har kløet i det uden at være bevist om det, kan der godt komme røde prikker rundt om det. Hvis det er det, der er tale om, vil jeg forvente at det går væk efter nogle dage.

Det kunne også godt lyde som noget andet der hedder spider nævus. Det er nemlig en rød prik med små røde prikker eller rødme omkring. Det er helt ufarligt, og det kan man ikke gøre noget ved. De kan komme og gå gennem livet.

Jeg synes det lyder fredeligt, men hvis det bliver større end det er nu, synes jeg han skal overveje at gå til lægen og få kigget på det.

De bedste hilsner

Johanne fra Cyberhus

Johannes billede
Johanne fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål