Røde knopper

brevkassespørgsmål

Røde knopper

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 4 år 6 måneder siden

Hej

Jeg er en pige på 14 år som har små røde irriterede prikker på mit kønshår. Det lignet små bitte bumser. Jeg har dem både mellem ballerne og ja hvor min kønsbehåring sidder. Jeg har vasket det tit og er rogtig træt af at de er der da jeg synes det er pinligt. Nogle gange er de også lige under mine baller. Der er ikke andre piger der har de fra min klasse og jeg vil gerne vide om der er noget jeg kan gøre. Nogle gange udvikler de sig næsten til bumser. Jeg har prøvet med noget creme fra Australian bodycare som skulle hjælpe mod de røde knopper men jeg synes ikke det har hjulpet. Det er værst mellem mine baller og på mine baller. Jeg vil gerne prøve at være seksuelt aktiv men det er noget der holder mig super meget tilbage fra det Fordi jeg synes det er for pinligt hvis nogle skulle se det. Jeg føler mig ekstremt usikker og vil rigtig gerne finde en “kur” imod det hvis man kan sige det sådan

kh

Svar:

Kære Brevkassebruger.

Tusind tak for dit spørgsmål. Det er sejt at du skriver selvom det er et meget personligt problem.
Du er helt sikkert ikke den eneste som har sådanne knopper. Det er svært for mig at sige præcis hvad det er uden at se det. Man kan få irritationsknopper/bumser hvis man barbere sig, det er ikke alle der kan tåle det. Det lyder dog ikke som om dine er pga barbering da du beskriver dem på balderne også. Jeg synes du skal gå til din egen læge og bede om er godt råd i forhold til behandling. Det kan være creme er nok, men det er måske noget du skal have på recept.
Jeg kan godt forstå hvis det fylder meget for dig, men du skal vide at mange har sådanne knopper og at jeg på ingen måde mener det i sig selv skal hindre dig i at være seksuelt aktiv.

mvh Christine, Læge.

ChristineRs billede
Christine har svaret på dette spørgsmål