Rød plantage på penis
brevkassespørgsmål af
Benjamin
15 år
Jeg har idag lagt mærke til at jeg har fået et rødt cirkel formet mærke på min pung.
Det klør nogle gange og svier lidt.
Ville bare gerne vide hvad det er og hvordan jeg for Det væk hurtigst muligt

Svar:
Hej Benjamin
Det du beskriver kunne godt lyde som svamp, men jeg kan ikke være sikker.
Svamp ses ofte som røde plamager, som ofte kan klø og svie. Svamp kan ret enkelt behandles med en creme, men det er selvfølgelig vigtigt at du ikke kaster dig ud i at behandle med medicin, før du er 100 procent sikker på hvad det er.
Derfor bør du tage til din egen læge og så det undersøgt, så du kan få stillet en helt korrekt diagnose.
Mange hilsner Julie