Rådgiverne
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej Niels Christian Jeg har nogle spørgsmål om rådgiverne. Sidder rådgiverne i det samme 'hus' eller om de sidder hjemme hos sig selv, når man chatter med dem? Er nogle af rådgiverne de samme som svarer på breve i brevkasserne? Får rådgiverne supervision? Ser superviserne så det "vi" har skrevet? MVH Gråspurv

Svar:
Hej Gråspurv
Tak for dine spørgsmål. Det er nogle gode overvejelser du har gjort dig og nogle super gode spørgsmål du stiller.
Når chatten er åben sidder rådgiverne altid i samme lokale. Vores chat er lavet sådan at man, som rådgiver, kun kan åbne den hvis man sidder i vores "hus".
Brevkasserådgiverne og chatrådgiverne er ikke de samme. I brevkasserne sidder voksne med meget forskellige baggrunde.
De frivillige chatrådgiverne har alle sammen en børnefaglig baggrund. Det vil sige at de enten skal være igang med at uddanne sig til, eller være uddannet pædagog, lærer, psykolog eller socialrådgiver.
De frivillige chatrådgivere får vejledning. De får både fællesvejledning og personlig vejledning, men vejlederen ser ikke den tekst som du og rådgiveren har skrevet sammen. Vores chat er bygget sådan op at alt tekst forsvinder med det samme chat-samtalen er slut, og vi har ikke mulighed for at få den frem igen. På den måde kan vi sikre at det du snakker med vejlederen om bliver mellem jer to.
DeBedsteHilsner
NielsChristian - Vejleder i stuen