Pulsebordssituation ?
brevkassespørgsmål af
C
18 år
Hej Cyberhus! Er det normalt at babyer / og børn tisser ret meget når man skifter dem på pulsebord? Jeg har en lillebror på 1,5 år og ofte når han får bleen af og skal skiftes tisser ham enorm meget? Så jeg har altid et håndklæde (min redning :-) ) ved siden af, som jeg lægger over ham, men tænkte mere på om det var normalt? Han er en helt normal fungerende, sød dreng. Mvh. C

Svar:
Hej C
Jeg forstår godt du lige undrer dig, men svaret er heldigvis ret enkelt. For ja, det er fuldstændig almindeligt at babyer tisser rigtig meget ved et bleskift. Præcis hvad det skyldes kan jeg ikke give en lang videnskabelig forklaring på, men jeg tænker det skyldes at det bare føles rigtig rart at få "fri numse" og at det så ligesom sætter tissetrangen igang.
Super ide med et håndklæde der redder dig fra at komme i vejen for strålen. Det at det sker, er som sagt helt almindeligt.
Mange hilsner Pedro