Problemer med min kæreste

brevkassespørgsmål

Problemer med min kæreste

brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Oprettet 6 år 3 måneder siden

Hej, Jeg er en pige på 18 år, der har en kæreste på 22. Han er ved at uddanne sig til maskinmester, hvilket han fortalte fra starten af. Noget han ikke fortalte var, at han fra start december til slut juni/start juli skal være i “praktik” på havet (rundt i hele verden). Han fortalte det da vi havde set hinanden i 3 måneder, og 1 uge inden vi blev kærester. Vi havde kun lige været sammen i 1 mdr, og 4 dage efter rejste han. Han har ikke engang været væk i 1 mdr nu, og jeg er allerede hammer træt af hele situationen. Vi skændtes meget allerede inden han rejste, men det er kun blevet værre nu. Vi kan stort set ikke kommunikere mere, og hvis vi kan snakke sammen har jeg virkelig ikke lyst. Jeg har muligheden for at se ham midt i februar, men jeg har overhovedet ikke lyst til at tage alene til Holland i 3 dage med hans far, og jeg har nu heller ikke ret meget lyst til at se ham. Han kommer hjem i 5 dage midt i marts, og jeg ved ikke hvad jeg gør til den tid. Han er forberedt på, at jeg måske ikke kan holde til det hele, og det tror jeg egentlig heller ikke at jeg kan. Jeg har længe tænkt over om jeg bare skal gøre det forbi med ham, eller om jeg skal vente til han er hjemme i marts. Jeg har snakket med mange om det hele, og de siger jeg skal give det mere tid, men det har jeg bare ikke lyst til, for det går kun ned af bakke. Jeg har ikke lyst til noget som helst med ham, og jeg hader når vi skriver meget sammen. Han er pt 7 timer foran, og er utilfreds over jeg ikke svare ham når han er vågen, men det er ligesom fordi det er nat her. Han lytter aldrig til det jeg fortæller ham, men jeg skal lytte på ham. Jeg har prøvet at snakke med ham om det, men han forstod det ligesom ikke rigtigt. Så lige nu aner jeg ikke hvad jeg skal gøre af mig selv, og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre i forhold til ham. For helt ærligt vil jeg egentlig ikke være sammen med ham mere, jeg er bare bange for at gøre det forbi da jeg passer hans lejlighed, så jeg skal aflevere en nøgle til ham når han kommer hjem. Og jeg er vildt bange for han bliver vildt sur på mig, for han er ret voldsom sommetider. Håber i kan hjælpe mig med alt det her, for det er virkelig noget der går mig meget på... Hilsen den forvirrede.......

Svar:

Kære du

Det lyder som en rigtig øv-situation du står i. Det er svært at have et langdistanceforhold, og det er endnu sværere, hvis man ikke har haft tid til at opbygge et stabilt forhold inden da.

Du skriver selv, at du egentligt ikke vil være sammen med ham mere. Det forstår jeg godt. Ud over, at I næsten ikke har haft tid til at være kærester inden han tog afsted, lyder det til, at du nu ikke har lyst til at være i kontakt med ham mere, fordi I altid skændes, fordi han bliver utilfreds, når du ikke svarer ham om natten og fordi han ikke vil lytte, når du siger noget. Jeg vil godt mene, at du kan gøre det forbi med ham nu i stedet for at vente til marts. Det siger jeg, fordi I har været sammen så kort tid, fordi det lyder til at blive værre og værre, og fordi du allerede har fortalt ham, at du var usikker på, om du vil kunne holde til det. Normalt ville jeg ofte råde til at give det lidt tid, men som du selv skriver, går det kun ned af bakke i det her tilfælde, og det lyder ikke som om, du er glad.

Jeg har svært ved at råde dig til, hvordan du skal gøre det forbi med ham. Jeg kender hverken ham eller dig, så jeg ved ikke, hvordan I plejer at kommunikere. Jeg vil dog råde dig til at gøre det på et tidspunkt, hvor I kan snakke sammen live, og hvor han er alene.

Ift. hans lejlighed, vil jeg råde dig til at spørge ham selv, hvordan han gerne vil gøre det. Måske du kan aflevere nøglen til hans far eller en anden, som vil kunne passe lejligheden for ham. Hvis du ikke kan det, eller du fortsat gerne vil passe lejligheden selv, kan du høre ham, om han synes, det er ok. Hvis han er ok med det, kan I evt. aftale, at du bare skal smide nøglen i postkassen den sidste gang du er der, eller at I kan mødes for at aflevere nøglen og sige ordentligt farvel, måske et offentligt sted.

Du skal være meget velkommen til at komme forbi chatten, hvis du har brug for lidt mere.

Venligst

Luna

Lunas billede
Luna fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål