Prikker på penishoved

brevkassespørgsmål

Prikker på penishoved

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Oprettet 3 uger 21 timer siden

Hej Cyberhus Jeg er en dreng på 17 år, jeg har i noget tid lagt mærke til jeg har nogle hvide prikker på kanten af mit penishoved, jeg kan se det når jeg trækker min forhud tilbage. Jeg ved ikke hvad der er, og jeg er bange for jeg ikke kan have sex uden kondom.

Svar:

Hej med dig,

Det lyder som det der kaldes "penile vandvorter". Det betyder bare at der er nogle dimser omkring glans penis som du betyder. De er ganske uskadelige og er 'bare' sådan ser ud lige på netop dig i det område. Såfremt du har haft ubeskyttet samleje - altså samleje uden kondom - og de er opstået derefter bør de dog ses af en læge da det kunne være herpes. Hvis du skal være helt sikker på hvad det er kræver det at du får det kigget på af en læge, da hudforandringer kræver at man ser det for at kunne være sikker på diagnosen. For læger er det en normal del af hverdagen selvom det kan føles meget grænseoverskridende at henvende sig med den slags. Jeg håber at du får ro i sjælen til at kunne nyde et sexliv

Mvh

Louise, læge

LouiseSs billede
Louise fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål