Prikker på penis
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej Jeg har været i kroatien i 8 dage, på den 6 dag opdaget jeg at jeg havde røde prikker på min penis. Det er ikke på min forhud men kun i skridtet og på penisen og klunkerne, det klør meget. (Jeg har aldrig haft sex før) Troede det var myggestik til at starte med men det er det ik. Det spreder sig ik som jeg ved.

Svar:
Hej du
Det lyder ubehageligt med de her prikker.
Røde prikker og kløe kan skyldes flere ting, såsom en allergisk reaktion, en hudinfektion, en reaktion på høj varme eller en svampeinfektion. Når du skriver at du lige har været i Kroatien kan det fx skyldes at du har været rigtig meget i enten klor- eller saltvand, eller at du har haft det meget varmt i det område over længere tid.
Prikkerne kan godt gå væk af sig selv, i løbet af et par dage, men hvis de ikke gør, så er det vigtigt at få en vurdering his din læge, da det kan være svært at stille en præcis diagnose uden at se det.
Din læge vil kunne give dig den helt rigtige forklaring, og derefter også den rette rådgivning og behandling baseret på dine symptomer.
Gode hilsner - Sander