Prikker på penis

brevkassespørgsmål

Prikker på penis

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Oprettet 5 år 6 måneder siden

Jeg er en dreng på 12, jeg har små prikker rundt på penis og på testiklerne. Er det normalt??

Svar:

Hej,

Det lyder som noget helt normalt. Der er mange små talgkirtler på penis og på pungen, og det du kan se lyder som sådanne talgknopper, som findes helt naturlig på penis og på pungen. Talgknopperne producerer talg, som indeholder fedt, der beskytter huden mod udtørring og bakterieangreb. Hos drenge gør talg, at den tynde hud på pikhovedet ikke tørrer ud, men forbliver blød og smidig. Man skal ikke behandle disse talgknopper, de er naturlig del af penis og testiklerne. Håber det var til hjælp :-)

Mvh Mari

Maris billede
Mari fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål