Prikker på penis
brevkassespørgsmål af
Thomas
17 år
Hej Min kæreste og jeg havde sex en aften, også dagen efter så jeg så jeg havde røde prikker på penishovdet og under penishovedet når forhuden var trykket tilbage. Det klør eller sviger ikke. Så ville bare høre hvad der var, og hvor lang tid der evt. Går før det væk

Svar:
Kære dig!
Rigtig godt, du skriver!
Jeg har lige bessvaret et meget lignende spørgsmål, måske du også kan bruge svaret? Jeg skrev sådan her:
"Det er godt, du skriver, jeg kan godt forstå, du undrer dig over, hvad det mon er for nogle knopper, du har fået. Jeg tænker ikke umiddelbart, du behøver bekymre dig for meget, det kan sagtens bare være lidt irritation af huden. Huden på særligt penishovedet er meget følsom og tynd, derfor kan den også godt blive lidt irriteret for eksempel ved sex. Hvis det bare er det, så skal det nok gå væk af sig selv. Der er en risiko for, at det kunne være noget andet, som for eksempel svamp eller lignende. Svamp er ikke farligt, men kan være ret generende. Hvis knopperne begynder at svie og klø og ikke går væk indenfor en uges tid, så tænker jeg, det nok er en god idé at tage et smut forbi lægen, bare for en sikkerhedsskyld. Men hold lidt øje med det de næste par dage og se, om det ikke forsvinder af sig selv! Du kan altid kontakte din læge og forklare symptomerne over lægevejen.dk (hvis din læge bruger det) eller over telefon, så kan lægen bedømme, om hun/han mener, du burde komme ind og få det tjekket. "
Jeg håber, du kan bruge mit svar. Du er altid velkommen til at skrive igen eller komme forbi chatten!
Sophie