Prikker

brevkassespørgsmål

Prikker

brevkassespørgsmål af
Per
16 år
Oprettet 4 år 1 måned siden

Hej. Jeg har nogle få røde prikker på penis som jeg ikke helt hvad er. Det klør ikke.

Svar:

Hey Per

Jeg kan godt forstå, hvis du undrer dig. Prikker på penis, og pungen er ikke unormalt, og ofte er det ganske ufarligt.

Der kan være tale om talgknopper, som er 100 procent normale. Det er noget ret mange mænd har, særligt i teenageårene. Mange oplever at der bliver færre, jo ældre man bliver. Det kan også være nogle af dine hårsække der er store, og kommer til at ligner prikker, eller små bumser. Igen helt naturligt og ufarligt.

Hvis du barberer dig omkring penis, kan der også være tale om prikker som kommer pga irritation fra barbering. De plejer dog at klø, så det lyder ikke som sådan nogen.

Jeg tænker at det giver god mening at holde øje med prikkerne. Kommer der flere, begynder de at klø,  gøre ondt, bliver varme eller hvis der på anden måde opstår irritation, synes jeg du skal få det tjekket hos din egen læge. Hvis du ikke oplever gener, tænker jeg ikke det er noget du behøver være nervøs for.

Mange hilsner
Lasse

Lasses billede
Lasse fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål