Pornografiske tegninger

brevkassespørgsmål

Pornografiske tegninger

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Oprettet 6 år 1 uge siden

Nu er jeg en 16 årig dreng, og jeg elsker at tegne. Jeg kunne egentlig godt tænke mig at tegne nøgne kroppe, men jeg tænkte på om hvis jeg tegner en 16 årig pige nøgen, er det så set som børneporno eller er det noget andet ift. at det er en tegning? Det er ikke fordi at jeg ville tegne nogen jeg kender eller har set på internettet, men blot nogen jeg opdigter. Det er heller ikke fordi at jeg vil dele dem til andre, men vil det så stadig gælde som børneporno eller hvad?

Svar:

Hej du

Hvor er det fedt at du spørger. Man kan nemlidt let blive i tvivl om hvad reglerne egentlig er.

Jeg springer direkte ud i det, for svaret er faktisk ret enkelt.

Pornografiske tegninger, vil man først og fremmest betegne som tegninger, og derfor vil det heller ikke være børnepornografi. Pornografiske tegninger og animationer kan i Danmark frit bruges til at udleve seksuelle fantasier, som ellers ville være ulovlige, som "almindeligt" porno.

Det er altså ikke ulovligt, hvis du tegner nøgne piger, som ligner nogen på din egen alder. Og det er faktisk lige meget om du blot tegner dem til dig selv, eller deler dem.

Mange hilsner
Niels-Christian

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål