poledance
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
hej:) jeg vil vildt gerne starte til poledance<3 det kunne være noget at det bedste! men man skal være 15:/ og det er vildt nedern... jeg aner ikke what to do:( jeg går normalt til ridning(har egen hest) og jeg syntes lidt jeg mangler en ny sport ved siden af. Min hest er blevet lidt om en ekstra skole - og det er rigtig dejligt men jeg vil bare gerne lave noget mere fritidsagtigt noget som jeg rigtig gerne vil prøve!^^ jeg ved godt at det har en lidt erotisk undertone og derfor ligger alderen på 15, men det er slet ikke derfor jeg vil gå til det -C

Svar:
Hej med dig...
Det lyder da ret spændende med det poledancing.. jeg kender ikke så meget til det, men har set det i Go`morgen danmark engang. Og der er ingen tvivl om at det er god træning og sikkert også sjovt.
Men som du skriver, så er der en ladersgrænse på det, så det er jo fint at overveje noget andet indtil du bliver gammel nok til at starte på poledancing.
Det første jeg tænker på er, at du kan finde noget sport som minder lidt om poledancing, eller hvor man bruger kroppen lidt på samme måde. På den måde kan du se det som en træning til den dag du vil starte på poledancing.
Det kunne være: Gymnastik (rytme og spring) eller forskellige former for fitness hvor man arbejder meget med mave, baller og lår eller forsekllige former for dans.
Men først og fremmest synes jeg det handler om at have det sjovt og er der noget du synes der er sjovt at lave, noget I måske hare lavet til idræt i skolen? Prøv engang at tjekke den her side ud, den kan være god at få ideer med og så handler det om at finde noget som er interessant og som også findes der hvor du bor.
Sommetider kan det være svært at vide hvad der er sjovt og sommetider må man prøve en ting af for at finde ud af det. Så jeg vil foreslå at du prøver det som lyder mest sjovt og så ser hvordan det er.
Kan du have det godt og held og lykke med det..
Venlig hilsen
Erroll - Vikar for Claus i denne uge