Plej lillebror
brevkassespørgsmål af
Nanna
13 år
Min plej lillebror flytte ind i går men hans mor have givet ham sovepiller og han endte med ambulance igår  om aften lå han i en dyne ved min far .  Mor og ham er indlagt hvordan kan voksne være så fuking onde ved dets egen børn . Glæder mig til han bliver rask og lære ham rigtig at kende igår fik jeg farvel kys mindst 3 han bare for sød han er 8 bliver rart med en lillebror har kun søsken på 27-22 år

Svar:
Kære Nanna
Det lyder til at være en hård situation for dig at opleve. Det kan være en stor omvæltning, når man får nye plejesøskende. Jeg kan godt forstå, at du undrer dig over, hvordan voksne kan behandle deres børn på den måde. Heldigvis findes der også familier og voksne som dine forældre, som tager sig rigtig godt af børn, der kommer i plejefamilie.
Du skriver, at du glæder til, at han bliver rask og at lære ham bedre at kende. Det er jeg rigtig glad for at høre, og det viser, at du tager godt imod din nye plejelillebror. Det lyder til, at du får ham til at føle sig velkommen i din familie, og det betyder sikkert rigtig meget for ham.
Jeg håber, at både du og din nye plejelillebror kommer til at blive glade for hinanden.
Venlig hilsen
Lucia