Please hjælp mig, ved ikke hvad jeg skal gøre!?
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej Brevkassen, jeg skriver angående en pige. Der er hende her pigen jeg har et crush på, men jeg ved sgu ikke helt hvordan jeg skal rykke på det. Det er nemlig sådan at jeg har prøvet adskillige metoder for at prøve scorer hende, jeg har blandt andet sendt hende en streak på snapchat, ligesom så jeg kunne komme tættere på hende, men desværre svarede hun ikke på min streak. Så hørte jeg også et tip om at en god måde at scorer hende på er at skrive hvis hun nu lægger noget op sin snapchat story ligesom så man kan starte en samtale med hende, men problemet er bare at hun ikke rigtig bruger snapchat stories. Så jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal flirte med ham. Som udgangspunkt prøver jeg helst at skrive til han angående noget lidt vigtigt, men problemet er bare at der er ingen vigitge årsager til at jeg skriver til ham. Men på samme tid bliver jeg jo også nød til at handle hurtigt så han ikke for en anden kæreste. Så med andre ord så skal jeg altså prøve at scorer ham så hurtigt som muligt, men uden at virke for desperat. Jeg har tænkt lidt over om jeg kunne invitere hende på Starbucks eller sådan noget, men jeg ved ikke om det er lidt for tidligt. Ved i hvad jeg skal gøre for at få hende som kæreste, jeg kan virkelig ikke tænke på andet lige nu.

Svar:
Hej Anonym
Det kan være ret skønt at være vild med en pige, men også ret frustrerende hvis hun ikke lige viser interesse.
Det der med at der findes noget rigtigt eller forkert at skrive, det findes ikke rigtig. Du kan sige, og gøre, det helt perfekte og alligevel ikke score hende, hvis hun i bund og grund ikke rigtig er interesseret i dig på den måde. Så i stedet for at lægge alt for mange planer og brygge alt for meget på det, så gør det du umiddelbart føler mest for.
At invitere hende på Starbucks, ud og gå en tur, eller i bio når de åbner igen lige om lidt, er en ligefrem og åben måde at gøre det på.
Når nu det ikke fungerer på SoMe, så er det måske bedre at prøve en helt ny strategi, og din tanke med at invitere hende ud fysisk, kan være den helt rigtige. Det er mere direkte, og måske er det præcis det der skal til?
Det kan også være hun bare ikke har lyst til at blive scoret af dig, og så kan du ikke rigtig gøre noget ved det. I kærlighed er der kun én garanti. Hvis man ikke tør satse og har man ikke særlig gode chancer. Hvis du spørger hende, og hun siger nej, er det måske bare et tegn på at hun ikke er interesseret, ligesom da hun ikke svarede på din snap. Det vil selvfølgelig gøre ondt, men du ville være mere afklaret.  Men måske svarede hun ikke på din streak, af helt andre grunde?
Hvis du vil være sikker, er du nødt til at tage en chance, og være ærlig om at du kan lide hende og at du gerne vil lære hende bedre at kende. Så kan hun også give et mere tydeligt og klart svar, som du ikke er i tvivl om. Så hvis du har lyst til at invitere hende ud, så sats, og inviter hende ud, og se hvad der sker.
Held og lykke - Maya