Please
brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Hej Line og Anne Marie. Jeg er en pige på 18 år. Her på det sidste har jeg sovet rigtig længe, har intet energi på nogen måde og når jeg endelig står op sidder jeg bare på min computer. Jeg ville nødig være tykkere end jeg er. Jeg er 162 cm og vejer 50 kg. Har i nogle råd så jeg kan røre mig lidt, for ellers går det galt. Da jeg har boet på et opholdssted i 11 år der spiste de sundt, nu er jeg kommet hjem til min mor igen og her får vi aldrig salat. Jeg ville også bare gerne begynde at spise sundt osv. Når ja det var vidst bare det-

Svar:
Hej med dig!
Jeg tror godt jeg ved hvordan du har det. Jeg kan også godt have nogle perioder hvor jeg bare er træt hele tiden og ikke kan tage mig sammen til noget. Det er helt normalt. Måske ville det være en idé at begynde at gå nogle ture på rare steder - i skoven, på stranden,  i en park eller hvad der lige ligger tæt på hvor du bor. Bare for at du kommer lidt ud.
Det er dejligt at høre at du tænker over at du gerne vil spise sundt. Måske kunne du tale med din mor om, hvilke ændringer du godt kunne tænke dig der skulle være, og måske kunne du få en maddag eller to derhjemme, hvor du også kan vise dem hvad du mener. Hvis de ser at du er glad for det og at det betyder noget for dig, kan det være det smitter af på dem også.
Jeg ønsker dig et rigtig godt nytår, med en masse lykke og held.
Mange hilsner
Line