Pikhovede klør
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej Cyberhus. Jeg er for tiden sammen med den her pige. Vi er ikke kærester men vi har bare sex sammen. Jeg har aldrig brugt kondom når vi har haft sex. Så efter vi havde en del sex her i weekenden, så er mit pik hovede begyndt at klø. Hvad kan det være? Skal jeg søge læge?

Svar:
Hej
Deg er svært at sige ud fra det éne symptom - kløe - som er et meget uspecifikt symptom. Det betyder at der kan være mange forskellige årsager til at det kløer.
Det kan være noget så simpelt som slitage - altså irritation af slimhinden på glans efter hyppig seksuel aktivitet. Det går over af sig selv efter nogle dage
Hvis I ikke brugte konfom er der en risiko for at det kan være en kønssygdom, men da. Il der typisk også være andre symptomer såsom rødme, hævelse, smerter eller udflåd. Hvis du ikke tidligere er blevet testet, så synes jeg du skal gå til din egen læge og blive testet. Det kan gøres med en simpel urinprøve og vil være en god sikkerhed for dig og din partner. Da nogle kønssygdomme er symptomfrie hos piger er det en god ide at din partner også bliver testet.
Og så er der selvfølgelig vigtigt at bruge kondom fremover! Både for at undgå kønssygdomme og uønsket graviditet.
Håber du kan bruge mit svar
Vh Simon.