Pik hoved

brevkassespørgsmål

Pik hoved

brevkassespørgsmål af
Lucas
14 år

Hej jeg er en dreng på 14 og min pik har sådan nogle hvide prikker på bagsiden af min pik hvad er det Og mit pik hoved er tørt og gør ondt når jeg rør ved det Hvad kan jeg gøre/skal gøre og er det normalt

Svar:

Kære Lucas,

Tak for din mail. De hvide prikker/knopper du har på penis er formentlig talgknopper, som er helt ufarlige, og beskytter huden mod udtørring. Du kan ikke fjerne talgknopperne, og de vil blive mindre når du ikke længere er i puberteten.

Tørhed og smerter på dit penishoved kan skyldes mange forskellige ting. Det kan blandt andet ses, hvis man vasker og skrubber lidt for voldsomt med sæbe i badet, og man anbefaler derfor altid, at man kun vasker penis med intimsæbe eller med lunken vand. Det kan også skyldes, at du har fået lidt svamp på penis, som let kan fjernes med en creme på recept fra din læge. Jeg synes derfor, at du skal tage forbi din læge, så han/hun kan se dig og hjælpe dig, så du ikke længere har smerter.

Hilsen

Trine,læge

TrineGs billede
Trine fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål