Pik
brevkassespørgsmål af
Jonas
13 år
Hej cyberhus i desember 2019 fik jeg noget creme mod forhhuds snævring men jeg havde misforstået lidt hvordan man brugte det så de første par dage kom jeg det på kanten/mellemkødet det hvor jeg havde rullet tilbage til hvor jeg så efter fandt ud af det ikke måtter komme inde under. og jeg ved så ikk helt om det er skadeligt eller nogen og inden under huden gør det undt og er ubehaligt ved berøring.
ps jeg forstår ikke helt hvordan man kan undgå at det ikke røre inden under fordi når men har rullet tilbage og så smøger det på kommer det hud jo på indersiden når men ruller tilbage? og jeg har Været færdig med behandlingen i et stykke tid.

Svar:
Hej med dig Jonas
Jeg er ikke læge, så hvordan man præcis skal påføre sådan en creme, det kan jeg desværre ikke fortælle dig, og derfor bliver du nok nødt til at tage fat i din læge, hvis det er.
Du skriver, at du er færdig med behandling, men at huden indenunder din forhud gør ondt, og at det er ubehageligt at røre ved det. Det lyder rigtig træls, og da jeg ikke synes, at du skal gå og have ondt, så vil jeg anbefale dig at få en snak med din læge om det. Han ved sikkert, hvad der kan hjælpe, så det ikke skal blive ved med at gøre ondt.
Nogle unge kan godt synes, at det er lidt pinligt at skulle gå til læge med sådan nogle ting, men som du sikkert har fundet ud af sidst, så er det lægens arbejde, og lægen tænker slet ikke over det. Så jeg håber, at du vil være ligeså cool omkring det, som du var første gang, og bare komme afsted så du ikke skal gå og døje med irriteret forhud længere.
Jeg håber, at mit svar kan hjælpe dig lidt på vej!
Mange hilsner
Dagmar