Pigeglad

brevkassespørgsmål

Pigeglad

brevkassespørgsmål af
Rose
20 år
Oprettet 5 år 6 måneder siden

Kort og kontant så er det hans opførsel der trætter mig. Han har altid stalket andre piger på vores computer og for ikke at snakke om de utallige gange han er inde og se live webcams med frække damer. Og ja han glemmer at lukke siderne igen. han stalkede endda min jordemor, kort tid efter vi havde en konsultation hvor jeg havde fået en hindeløsning, der skulle sætte gang i min fødsel. han gør det imens jeg er hjemme med vores lille søn! I går aftes bad jeg ham om at stoppe med det så længe jeg er i huset. Fortalte ham, at så længe jeg ikke er hjemme så må han endelig godt.. Han fortsætter dog, og jeg kan se, at han ser rigtig mange yngre tøser osv. jeg har kæmpe problemer med selvværdet, og jeg fortalte at jeg pt ikke er så glad for at han ser på frække damer når jeg er tæt på. Han stalker også sine tidligere veninder og kolleger på jobbet. Men han gør det sammme igen 2 dage efter vi har snakket. Han søger også meget ihærdigt efter sine kvindelige kolleger.. Jeg har mest af alt lyst til og tage væk et par dage med vores dreng, for lige at få lidt luft. Den opførsel tænder mig fuldstændig af. Vores sexliv er også rigtig kedeligt, han vil aldrig eksperimenter, men jeg ved at han ser en masse snask alene. i forvejen har han meget travlt på jobbet og er væk flere dage og aftener om ugen. Så det sårer mig ekstra meget at når han endelig er hjemme med os 2 så er hans tanker på andre damer. Hvorfor gør han det, på trods, af at jeg har fortalt at jeg synes det er respektløst når jeg er hjemme. Han er også begyndt at tilfredsstille sig selv på vores toilet, inden sengetid ;( ved ikke hvad jeg vil med det her indlæg (har skrevet det tidligere) Tror bare jeg ville af med frustrationerne. Det er så slemt, at jeg overvejer og bryde ægteskabet :( Det har stået på så længe jeg kan huske. Og jeg har ALTID haft følelsen af det var mig der var forkert. Hjælp! Jeg ved ikke hvad jeg gør. Ved godt jeg skal arbejde med min selvtillid. Mine følelser falder drastisk for ham, med den opførsel. Hilsen hende på 21.

Svar:

Hej med dig.

Jeg kan forstå, at du er meget frustreret, fordi din mand og faren til din søn kigger efter piger og ikke lytter, når du beder ham om ikke at gøre det, når du og din søn er hjemme. Det kan jeg sagtens forstå, at du er ved at være godt træt af. Det er rigtig fint, at du skriver her og kommer af med dine frustrationer. Jeg vil forsøge at give dig nogle råd til, hvad du kan gøre.

Først og fremmest vil jeg sige, at det slet ikke er i orden, at din mand sidder og kigger på de her piger, når du har sagt, at du ikke vil have det. Jeg kan godt forstå, hvis det får dig til at føle, at han ikke sætter pris på dig. Jeg kan også sagtens forstå, at du ikke er glad for at han sidder og kigger på piger, når du og din søn er hjemme. Det synes jeg er meget respektløst, at han kan finde på og det er rigtig godt, at du siger fra i stedet for at lade som ingenting. Du skriver også, at du har fortalt ham, at så længe du ikke er hjemme, så må han gerne se og stalke andre piger. Men er det i virkeligheden sådan du føler eller siger du det kun, fordi du ved, at han vil gøre det alligevel? Du skal huske, at du er også en del af jeres forhold og det er helt i orden at fortælle din mand, at han ikke skal være efter andre piger. Her skal du vide, at det kan lade sig gøre at finde en mand, der ikke har brug for eller lyst til at kigge på andre end dig. Måske tænker du, at det er umuligt at få ham til at stoppe og derfor tænker at det er lettere, at du siger han gerne må, når du ikke ser det. Men det er ikke en holdbar løsning, hvis det også sårer dig, selvom du ikke er hjemme, når det sker.

Det lyder også til, at du allerede har fortalt ham, hvordan du har det med, at han er på udkig efter andre piger end dig. Hvis han endnu ikke har indset, at han kan risikere at miste dig, så vil mit forslag være at vise ham, at du rent overvejer, om I to slet ikke skal være sammen. Hvis han tager dig for givet og tror, at du aldrig kunne finde på at gå fra ham, kan det sagtens være, at han gør de her ting, fordi han ved, at han kan slippe afsted med det. Det er selvfølgelig slet ikke i orden, at han tænker sådan og det er vigtigt, at man i et forhold også har sympati for sin partner og vil gøre sig umage for at gøre sin partner lykkelig. Det lyder lige nu ikke til, at han forsøger på at gøre dig lykkelig eller overhovedet tænker på ikke at såre dig. En måde du kan bruge til at finde ud af, om han egentlig har lyst til at gøre dig glad og være sammen med dig, er at vise, at hans handlinger har konsekvenser. Det kan for eksempel være, at du tager jeres søn og fortæller din mand, at du tager væk nogle dage og du vil gerne komme tilbage, når han lærer at opføre sig som en, der er i et forhold. Her kan du så se, hvordan han reagerer. Om han bliver ked af det og siger undskyld. Eller om han virker ligeglad eller endda om han bliver glad for det. Så kan du være sikker på, at han ikke er den rigtige for dig. I forhold til at du også skriver, at du har problemer med din selvtillid, så lyder det ikke til, at denne her fyr er så god til at få dig til at få bedre selvtillid. En mand skal ikke kun være der for dig økonomisk og praktisk. Han skal være der for dig fysisk og psykisk og rose dig, fortælle dig du ser godt ud og alle de ting, der gør, at man får det bedre med sig selv. Hvis han ikke formår at behandle dig godt, så er det vigtigt, at du får vist ham, at han ikke bare kan tage dig for givet og at du har mulighed for at gå fra ham. Selvom det selvfølgelig også er rigtig svært, så kan det gøre tingene bedre i fremtiden. Måske kan snakken med ham være med til at vise dig, at I to ikke skal være sammen. Eller også kan den være med til at redde jeres forhold, så I kan få snakket om, hvad det er der gør, at han har brug for at kigge efter andre piger end dig. Uanset hvad så kan der ske ændringer, der både gør, at din hverdagssituation bliver bedre og du kan komme til at få bedre selvtillid, når der ikke er en, der giver dig så dårlig selvtillid, som han gør lige nu. Og husk så på at det ikke er en enkelt mand, der skal bestemme om, du er glad for dig selv eller ikke. Husk at du er præcis som du skal være og hvis din mand ikke kan se det, så fortjener han dig ikke. Enten må han komme til at se det eller også skal der måske ske nogle andre ændringer hos jer.

Jeg håber, at du kunne bruge svaret og at det hjælper på dine frustrationer. Jeg vil ønske dig held og lykke.

Med venlig hilsen

Signe M

SigneMs billede
Signe fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål