Pige
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej jeg kan godt lide en pige fra min klasse men jeg er ikke sikker på hun kan lide mig, gad godt spørge hende men hvad vis hun siger de til alle? Hun taler lidt til mig og rør mig tit på skulderen vis hun skal vi mig noget gør hun 0-2 pr dag. når jeg sender en snap ser hun den hurtigt men svare aldrig er ikke så god til at tale med nogen jeg kan li fx med at rose hende og det hvad skal jeg gøre

Svar:
Kære dig
Det lyder bare rigtig dejligt at du har fundet en som du er blevet glad for, og jeg kan godt forstå at du gerne vil vide om hun har det på samme måde. Ud fra hvad du fortæller, så lyder det også til at hun sender dig nogle signaler om at hun er interesseret, men det kan også bare være at hun er venlig. For at blive lidt klogere på det, kan du prøve at lære hende bedre at kende, ved f.eks. at stille hende nogle spørgsmål - enten når I er sammen eller over snap. Du skriver at hun ser de snaps du sender, men svarer ikke tilbage - og her tænker jeg på om du sender noget særligt, hvor det er tydeligt at det er sendt til hende, eller om det bare er sådan lidt tilfældige billeder. Hvis du nu begynder at stille hende nogle spørgsmål, så kan det nemlig være at hun oftere vil svare.
Så prøv at tænke lidt over hvad du gerne vil vide om hende. Måske vil du gerne vide hvad hun godt kan lide at lave efter skole, hvad hun drømmer om eller hvad hun synes om forskellige ting. Det kunne f.eks. være noget af det som du godt kan lide - så kan du se om I har nogle af de samme interesser. Med tiden, så kan du også begynde at spørge ind til hvad hun synes er sjovt at lave, og måske kan du endda spørge om I skal gøre noget af det sammen. Det kunne f.eks. være at tage i biografen eller måske er hun glad for at gå en tur i skoven.
At stille spørgsmål er en rigtig smart måde at vise hende at du er interesseret på, og det giver dig samtidig muligheden for at give hende komplimenter (ros) når hun svarer. F.eks. kan det være at hun godt kan lide at ride eller spille musik, og så kan du jo skrive at du tænker at det er rigtig sejt at hun gør de ting. Du kan også skrive at du lagde mærke til at hun havde en særlig trøje på, og du synes at hun så sød ud.
På et tidspunkt kan du jo også prøve at spørge hende om hun gerne ville vide det, hvis der var en som var vild med hende, og hvordan hun gerne ville finde ud af det. På den måde kan du undersøge hvordan det vil være smartest at fortælle hende om hvad du føler, uden at du direkte siger at du er vild med hende.
Du skriver også at du er nervøs for at hun siger det til alle, og her tænker jeg at det nok bare er en chance du må tage. Selvom jeg godt kan forstå at det er skræmmende, så vil du nok fortryde det rigtig længe, hvis du ikke prøver. Hvis det så skulle ske, og de andre måske er efter dig med det, så prøv om du kan være ligeglad. Hvis du er ligeglad, så stopper de på et tidspunkt, fordi det ikke er sjovt. Du vil også finde ud af, når du bliver ældre, at det ikke er pinligt at være glad for nogen, selvom man altid vil være lidt nervøs for hvordan de føler.
Jeg håber du kan bruge mit svar. Rigtig meget held og lykke til dig! Jeg håber at hun får øjnene op for dig :)
Venlig hilsen
Signe