Piercinger

brevkassespørgsmål

Piercinger

brevkassespørgsmål af
Night
16 år
Oprettet 3 år 4 uger siden

Hej. Jeg vil gerne hører om nogen kender til lovgivningen vdr. piercinger (vil rigtig gerne have em Septum piercing) skal man som 16 årig have ens forældres tilladelse til at få såden en piercing?

Svar:

Hej,

Der findes ikke en specifik piercinglovgivning i Danmark. Men der findes lov om, at alle børn og unge under 18 år står under forældremyndighed, og det vil sige, at de kun må lade sig pierce, hvis deres forældre giver dem tilladelse. Der er dog mange piercere, som går uden om denne regel og selv har lavet et andet regelsæt, måske fordi de ikke tænker på loven om forældremyndighed. Jeg vil klart anbefale dig at tage en snak med dine forældre om det. Du kan evt. forberede nogle gode argumenter, som du tænker kan være med til at overbevise dem. Man kan altid tage den ud igen, og med en septum piercing er hullerne ikke synlige, hvis du en dag skulle skife mening. I øvrigt er der mange, der vender den "opad", hvis de har et arbejde eller andet, hvor det ikke lige passer med en synlig ansigtspiercing. Det er blot nogle af de ting, du kan tage udgangspunkt i.

Jeg håber, at du kan bruge mit svar, og at du er med på at tage en snak med dine forældre, så du kan få den piercing, som du drømmer om uden problemer.

Kram fra Ulrikke

Ulrikkes billede
Ulrikke fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål