Den perfekte første gang?
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hey. Jeg er en dreng på 14 der er sammen med en pige på 15. Jeg vil gerne vide hvordan "den første gang" bliver perfekt. Ved det er et mærkeligt spørgsmål, men vil så gerne have det er perfekt.
Og os hvordan giver man finger osv. ? Hun har spurgt flere gange om jeg ville give hende det, men jeg var nødt til at sige jeg ikke vidste hvordan. Hun sagde oss at hun villle lære mig det, men hvad nu hvis jeg kommer til at skade hende?? Håber i kan hjælpe med det. - Drengen

Svar:
Kære dreng 14 år
Skønt at høre at du er så opmærksom på den første gang, at det er en oplevelse der skal være perfekt og ikke bare noget der skal overstås.
Det er helt naturligt at være nervøs og spændt. Tal sammen inden og hør hvad tanker i begge går med, hvordan ønsker i hver især første gang skal være? Det er altid en god ide at være enige om at man godt må sige, at det har man ikke lyst til. Sex er kun sjovt og dejligt hvis begge nyder det.
Tænk på stemningen, sæt noget behageligt musik på og tænd nogle sterinlys, så rummet er rigtig hyggeligt.
Start forsigtigt frem, lyt, mærk og føl hinanden. Vær hele tiden opmærksom på om i begge nyder det, så der ikke er grænser der bliver overskredet.
sex er meget intimt, derfor at det rigtig vigtig at man føler sig parat til det, sex skal ikke være noget der haster, men istedet en skøn oplevelse. I Danmark er den seksuelle lavalder 15 år, da kroppen skal være parat både fysisk og psykisk.
I brevkassen har jeg besvaret et brev " give finger" her kan du læse og få gode råd om, hvordan man giver en pige finger. Du kan ikke skade hende ved at give hende finger og jeg synes det er en rigtig god ide, hvis hun kan lærer dig det..
Venlig Hilsen
Sascha