Peniskræft
brevkassespørgsmål af
Anton
14 år
Hej, skriver grundet at jeg går og er lidt bekymret. Har været bekymret for at jeg har peniskræft længe efterhånden, det mærkelige er bare at jeg ingen symptomer har, så har egentligt intet at være nervøs for, og jeg har læst mig frem til at det kun er noget ældre mænd får, så forstår det ikke, hjælp

Svar:
Kære Anton
Nogle gange kan man jo godt komme til at bekymre sig rigtig meget, selvom der ikke altid er en god grund til det.
Du har helt ret i at de næste kun er voksne mænd der får penis kræft, så sandsynligheden for at det er noget du har, er meget meget lille. Særligt når du slet ikke har symptomer.
Jeg synes du skal snakke med dine forældre, om at tage en snak med din læge. Ikke fordi jeg tænker at der er nogen risiko, men fordi jeg tror det kan hjælpe dig, med at bekymre dig mindre, hvis din læge forklarer mere om penis kræft.
Mange hilsner Julie