Penis hoved
brevkassespørgsmål af
B
14 år
Hej. Jeg er en dreng på 14 år med en penis længde på 15 cm i længden og cirka 2-3 cm i bredden som stiv, er det lidt? Og når jeg har stiv kommer mit penis hoved ikke ud og det gør ondt/vil ikke rigtig når jeg tager det ned, hvad gør jeg? Og er det normalt?

Svar:
Hej B
Godt du spørger, når du er i tvivl. Lad os tage et spørgsmål af gangen.
Størrelsen på din penis er fuldstændig normal, så der har du helt sikkert ikke noget at være bekymret for. En gennemsnitlig penis er mellem 10-18 cm, så du ligger lige i midten.
I forhold til det her med at det gør ondt når du skal trække forhuden tilbage, så er jeg en anelse mere bekymret. Det kunne godt lyde som om du har for stram forhud, og det vil jeg anbefale dig at få tjekket, hos din læge.
Hvis der er tale om for stram hud, eller forhudsforsnævring, så findes der heldigvis en løsning, så du ikke skal have ondt, men for at finde ud af præcis hvad der er galt, og så finde den helt rigtige løsning, må du altså en tur til lægen.
Mange hilsner Julie