Penis hoved

brevkassespørgsmål

Penis hoved

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 4 år 5 måneder siden

Okay, så her for nyligt har jeg fundet ud af, at jeg har noget på min penis der hedder nakkeost. Det er så helt normalt, men for at kunne fjerne det skal man trække forhuden tilbage. Det har jeg så fundet ud af, at jeg ikke kan. Det skal jeg til lægen med, det ved jeg godt. Mit spørgsmål er, hvorfor mit penis hoved gør så ondt, hvis jeg trækker min forhud det lille stykke jeg kan tilbage og så rør ved det. Kan det have noget med det andet at gøre, eller burde jeg også bestille en tid til lægen med det?

Svar:

Hej med dig!
Jeg kan forstå, at du har snæver forhud. Du har helt styr på, at du skal tale med din læge om det, godt!

Dine smerter på penishovedet kan sagtens være på grund af forsnævringen af forhuden, det kan du godt tale med din læge om når I også taler om forhuden. Du behøver altså ikke bestille to tider.

En af årsagerne kan være, at når du trækker forhuden tilbage lukker du for blodforsyningen til penishovedet og så kan hovedet godt blive overfølsomt og berøring kan føles smertefuldt. Om det er årsagen til dine smerter tør jeg ikke sige.

Jeg håber, at mit svar har hjulpet dig.

Mange hilsner

Marie

MarieHKs billede
Marie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål