Penis glans
brevkassespørgsmål af
Anonym
22 år
Jeg har på det seneste fået en tør penis glans med en form får noget hvidt ud over men det kan vaskes af år man går i bad, hvad kan det være og er det farligt?

Svar:
Hej med dig..
Tak for dit spørgsmål. Jeg kan forstå at du har noget tør hud på dit penis-hoved og desuden noget hvidt henover, som kan vaskes af.
Umiddelbart lyder det meget normalt det du beskriver. Huden på penis-hovedet er jo ret tynd og udskiftes hyppigt hvilket giver noget hvidligt materiale, som kan vaskes af. Hvis man på den anden side vasker grundigt og ofte kan den godt fremstå lidt i tør. Hvis det ellers ikke væsker, er rødt eller svier meget, så ville jeg ikke spekulere så meget over det.
I perioder ser man altså også at huden skiftes lidt hyppigere end andre gange og man kan danne lidt mere hvidt materiale som også er det man kalder smegma i fagsprog eller nakke-ost i daglig tale.
Håber du kan bruge mit svar.
mvh Morten