Penis
brevkassespørgsmål af
Søren
13 år
Når jeg onanier så kommer der ikke så maget sæd ud hvorfor gøre der ikke det. Mine venner siger at nåt de onanier så kommer der mega maget ud af deres. De siger det sprøjter maget ud af deres der kommer næsten en hel Ståle ud.

Svar:
Hej Søren
Jeg kan godt forstå du bliver nervøs for om der er noget galt. Men det tror jeg ikke der er.
Det er helt almindeligt at der kun kommer lidt ud. Og det er også helt almindeligt at det ikke srøjter helt vildt i starten. Selv efter du er blevet ældre, vil der være gange hvor det ikke sprøjter.
Når du bliver ældre vil du nok oftere komme til at sprøjte, fordi musklerne i dit bækken bækken bliver stærkere, og derfor kan presse sæden ud hurtigere. Men altså...det du oplever er helt almindeligt. Der kommer ikke særlig meget sæd ud, når man kommer. Det er kun i porno, der kommer vildt meget, og det er ganske enkelt ikke ægte.
Nu vil jeg ikke sige at dine venner lyver. Men det ville ikke være første gang, hvis drenge kom til at få det hele til at lyde af lidt mere, når de snakker med hinanden. Måske har dine venner set porno, og tror at der er noget forkert, hvis man ikke sprøjter rigtig meget. Og når I så snakker om det, pynter de lidt på virkeligheden fordi de, ligesom dig, er bange for at alt andet en d mega sprøjt er unormalt?
Det er det altså ikke. Det du oplever er fuldstændig almindeligt, og der er ikke noget i vejen.
Mange hilsner
Lasse