Penis

brevkassespørgsmål

Penis

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 4 år 2 måneder siden

Jeg er en dreng på 15 og er rimelig usikker. Min penis har vokset meget her de seneste 2 år og er i tvivl om den er unormal. Min penis er ca 22 cm og jeg tænker på om den kunne være for stor eller for lille? Hvad tænker i?

Svar:

Hej,

Fedt at du tør skrive og spørge her i brevkassen om noget, du er usikker omkring. Det er helt normalt, at være usikker på sin krop, og for drenge kan det særligt handle om penis. Den vokser i puberteten fra ca. 13-års alderen og frem til man er 20 år. Den kan også være fuldt udvokset, før man er 20 år.

En gennemsnitlig penis er mellem 10-18 cm i stiv tilstand. Nogle er større, og nogle er mindre. Din penis er altså lidt over gennemsnittet, men det betyder ikke, at den er unormal. Du spørger om den er for stor eller for lille. Så længe alt virker som det skal, er der ikke grund til bekymring. Pikkens størrelse har sjældent betydning for, om man kan have god sex. Noget du kan være opmærksom på er f.eks. størrelsen på kondomer, så du er sikker på at være beskyttet, hvis/når du har sex med en partner.

Jeg ønsker alt det bedste herfra,

Jeanette

Jeanettes billede
Jeanette fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål