Insta

brevkassespørgsmål

Insta

brevkassespørgsmål af
Lise
13 år
Oprettet 4 år 2 måneder siden

Hej jeg er en puge på 13 år og jeg har Instagram, og har ca.350 fans. Jeg vil virkelig gerne have mange fans så jeg kan bliver sponsoreret og den slags og mit mål er 1000 følgere, så der er langt vej endnu. Har søgt overalt på hvordan man får mange følgere. Vil vildt gerne have mange følgere !!! Har i nogle god råd til at få mange følgere ?? Tak på forhånd

Svar:

Hej Lise,

Tak for din besked. Der er ikke nogen fast opskrift på at blive populær på Instagram eller YouTube. I så fald ville vi jo allesammen have tusindvis af følgere (jeg har i skrivende stund 250...)
Det jeg kan se, at dem som "lykkes" som influenter har til fælles er, at de har en meget tydelig "persona" - man ved nøjagtig hvor man har dem, og hvilke emner og trends de tager op. Derudover laver de også rigtig flotte produktioner med flotte billeder, god lyd og ordentlig lyssætning samt efter-produktion.
Det er også bare vigtigt at huske på, at man ikke bliver tre gange så glad i sin hverdag for at have tre gange så mange følgere. Det betyder bare, at der er flere mennesker der forholder sig til det man laver - og flere likes er tit sjovt, men det kan også sagtens betyde flere vrede og onde beskeder eller kommentarer... -Det er jo ikke alle følgere som er fans :)
Man får ikke sponsorater alt efter hvor mange følgere man har, men alt efter hvor høj "engagement" man skaber. Dvs. at tallet er tæt på ligegyldigt, og det vigtige er i hvor høj grad dine følgere forholder sig til det du siger. Så glem alt om falske følgere, robot-fans og den slags!
Tænk meget over, hvad du vil med dine følgere. Hvis det bare er, at få sponsorater er jeg helt helt sikker på, at der er mindre arbejde i at få et ungdomsarbejde og så bare købe tingene selv :) Der er åndsvagt meget arbejde i at lave gode videoer og billeder til Instagram eller YouTube. -Også meget mere, end "bare" at sidde og tage billeder af sig selv.

Jeg ved godt at det ikke var den snorlige opskrift på Instagram-succes du måske håbede på at jeg havde, men jeg håber du kunne bruge mit svar til noget alligevel.

//Christian

Christians billede
Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål