Penis
brevkassespørgsmål af
Hussein
17 år
hej, jeg er en dreng der er i tvivl med min pik. Det fordi jeg har det normalt med onanere og alt mulig , det bare jeg har sådan 2 stykker sår på pikken som slet ikke gør ondt men vil gerne vide hvad det er, fordi det gør slet ikke ondt?

Svar:
Kære Hussein.
Tak for dit modige spørgsmål til brevkassen, det er ofte svært for børn og unge at snakke om deres kønsorganer.
Du beskriver at have fået to sår på penis, det er ikke normalt at der kommer sår der og det kan skyldes flere forskellige ting blandt andet kønssygdomme, hvilket kan være farligt. Det kan kun afklares ved at du går til din læge og får set på din penis. Nogen gange kan det selvfølgelig også være noget helt fredeligt, men det er vigtig at du får det undersøgt så du kan få den rette behandling.
Jeg håber svaret hjalp dig, og gav dig modet til at gå til din læge med det,
mvh læge Julie