Penis

brevkassespørgsmål

Penis

brevkassespørgsmål af
Tony
22 år
Oprettet 6 år 2 måneder siden

Bumse agtig små. Kan prikkes ud rundt om. Kan kun tydligt ses når den er stiv

Svar:

Hej Tony

Jeg er lidt i tvivl om hvad dit spørgsmål er, så jeg gætter mig lidt frem. Forhåbentlig rammer jeg rigtigt.

Når din penis er stiv, kan du se nogle små bumselignende prikker på din penis? Nu skriver du ikke noget om hvor på penis de sidder, men jeg tænker det kan være to ting.

1. Dine hårsække, som bliver meget tydelige på pungen og penis, fordi huden er ekstrem tynd. Derfor kan hårsækkene, meget let ligne bumser, og nogle gange kan man trykke noget hvidt/gult puds ud af dem.

2. Det er talgknopper, som kan sidde både på pungen, penis og penishovedet. De ligner også små bumser, og ligesom hårsækkene, kan man nogle gange klemme puds ud af dem. Rigtig mange unge fyre oplever at have mange, men også at der bliver færre med alderen.

Både tydelige hårsække, og talgknopper er helt almindelige, og fuldstændig ufarlige. De fleste drenge/mænd har dem på og omkring penis, så der er ingen grund til at være bekymret. Du skal IKKE klemme dem. Du fjerner ikke hverken talgknopper eller hårsække ved at klemme dem, men du risikerer derimod at der går betændelse i dem. Og så står du ikke længere med en lille knop, men med en stor, betændt og smertefuld byld.

Som sagt er de helt normale, og ufarlige, så med mindre at de er smertefulde eller på anden måde giver dig irritation, ville jeg lade dem være, som de er.

Gode hilsner
Lasse

Lasses billede
Lasse fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål