Penis øvelser
brevkassespørgsmål af
Malthe
12 år
Hej, jeg er en dreng på 12 år gammel som flere gange har prøvet at onanere. En ting jeg også lige er begyndt med er penis stretching. Påvirker penis stretching egentligt den tid i puberteten hvor din penis vokser?. Jeg hørte nemligt lidt med at den bliver større af stretching, passer det også. Mvh Malthe

Svar:
Hey Malthe
Det er godt du spørger, når du bliver i tvivl. Man kan nemlig finde masser af påstande på nettet, og det er bestemt ikke dem alle sammen der holder.
Det er helt normalt at onanere når man når din alder, og det er heldigvis også helt uskadeligt. Hvordan og hvor meget du onanerer har ingen betydning for din udvikling. Så hvis du nyder onani, så bliv du bare ved med det.
Penis stretching er ikke skadeligt, hvis du bare sørger for aldrig at stretche så det gør ondt. Hvis det gør ondt, er det ikke godt, og så skal du stoppe, så du ikke skader din penis.
På samme måde, som med onani, så er der ikke noget forkert ved penis stretching. Så hvis du synes det er rart, kan du sagtens fortsætte.
MEN... penis stretching får ikke din penis til at blive større. Så hvis du stretcher for at få en større penis, så spilder du din tid, for det kommer ikke til at ske.
Som 12-årig er du først lige begyndt at tage de første skridt ind i puberteten, så der venter en masse forandring de kommende år. Og jeg er sikker på at der er masser af helt naturlig voksekrudt i din penis, der bare ligger og venter.
Så altså. Onani er bare fint. Penis stretching er okay, hvis du gør det forsigtigt, og en større penis kommer helt af sig selv, jo ældre du bliver.
Mange hilsner Lasse